 |
WarZag ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zgłębiczart
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głębiny
|
Wysłany: Sob 13:04, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Makiełki to podobno zagłębiańska potrawa (tak podaje wiki),
Makówki to śląska potrawa
w innych częściach Polski znane są jako Kutia, ale przyrządzanie trochę inne jest
województwo śląskie obejmuje sobą: Śląsk i Zagłębie Dąbrowskie
Śląsk aktualnie jest i raczej polski pozostanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zgłębiczart
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głębiny
|
Wysłany: Sob 13:06, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
btw: pamiętajcie, że mamy aktualnie okres poświąteczny i niechciane prezenty lądują na aukcjach : ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krnabrny
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:44, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zgłębiczart napisał: | Makiełki to podobno zagłębiańska potrawa (tak podaje wiki),
Makówki to śląska potrawa
w innych częściach Polski znane są jako Kutia, ale przyrządzanie trochę inne jest
województwo śląskie obejmuje sobą: Śląsk i Zagłębie Dąbrowskie
Śląsk aktualnie jest i raczej polski pozostanie |
Kutia to jeszcze co innego.
Generalnie wszystkie potrawy na podstawie masy makowej i bakali chcesz sprowadzić do jednego ;]
województwo śląskie to obejmuje konkretnie ziemie 3 starych województwo:
- Katowickiego
- Częstochowskiego
- Bielskiego
Obecne województwo śląskie nie ma nic wspólnego że Śląskiem jako takim. Śląsk jako kraina geograficzna czy historyczycznie nigdy Częstochowy ani Będzin nie obejmował ;]
Kiedyś przecież Będzin z Częstochową były w województwie Kieleckim. Historycznie co ciekawe przez jakiś czas był elementem tego samego okręgu co Śląsk. Było tak 2 razy.
- pierwszy raz po zaborach a przed 1814 Będzin znajdował się na terenie Nowego Śląska ( Śląska tylko z nazwy )
- oraz w Rzeszy podczas okupacji ;]
Wracając do tematu - nie każda potrawa na podstawie maku i bakali na święta to wariacja tego samego mimo że wszystkie są podobne w składnikach ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zgłębiczart
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głębiny
|
Wysłany: Sob 21:47, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
*Krnabrny - masz rację.
*reszta: to jak z turniejem? Trzeba by ustalić punktacje, zasady ogólne i datę.
*Wolfgar, czy będziesz kontynuował inicjatywę? Bardzo zgrabnie to wyszło ostatnim razem : )
//edit: proponuję znów 600 punktów: każdy kto wziął udział wyciągnął pewne wnioski, ponowna rozgrywka z tymi samymi ograniczeniami spowoduje szansę odegrania się/wystawienia armii zmodyfikowanej o wnioski z poprzedniej gry/frajdę z gry na małe punkty/na małe punkty jest większa mobilizacja do malowania i łatwiej coś od zera przygotować : -)
ewentualnie, można zastosować zaproponowaną przez moją osobę modyfikację do maksymalnej wartości punktowej na rozpiskę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zgłębiczart dnia Sob 21:59, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zaf
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:47, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
moze cos innego ale nadal małego 800p przy zachowaniu reszty zasad turnieju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wolfgar
Graal Knight
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Sob 23:51, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mogę kontynuować inicjatywe.
Myślałem o następnym na 1200 i myśle że to spoko format.
Nie ma sensu za długo siedzieć w border patrol. ten tur był rozgrzewkowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zaf
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:55, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Wolfgar napisał: | Mogę kontynuować inicjatywe.
Myślałem o następnym na 1200 i myśle że to spoko format.
Nie ma sensu za długo siedzieć w border patrol. ten tur był rozgrzewkowy. |
Ja tam sie dobrze bawiłem, na małe pkt
ale zagram i na wieksze
moze kazdy wymieni jakies pkt
i zrobimy jakis konsensus
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zaf dnia Sob 23:56, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Micz
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Middenheim
|
Wysłany: Nie 0:24, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zapraszamy GK do 40k ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zgłębiczart
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głębiny
|
Wysłany: Nie 0:59, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Osobiście chciałbym mieć wcześniej ogólny rys zasad i spycha to na dalszy plan kwestię punktów na rozpiskę. Należy mieć na uwadze, że na małe punkty potyczka powinna być średnio krótsza.
Mogę grać na 500, mogę na 5000. Na 2400 zazwyczaj potyczka trwa 5 godzin, a na 600 około półtora godziny - to moje osobiste doświadczenia, czyli gra na luzie : ]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zaf
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:04, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zgłębiczart napisał: | Na 2400 zazwyczaj potyczka trwa 5 godzin, a na 600 około półtora godziny - to moje osobiste doświadczenia, |
5 godz
ja gram 2 bitwy grajac na luzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wolfgar
Graal Knight
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 1:07, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
turniejowo 2400 ok 2,5-3 godz. Tur to tur nie ma na luzie myśle ze koniec stycznia poczatek lutego byłoby spoko. Zależy jeszcze od turnieju 40k kiedy by było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Micz
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Middenheim
|
Wysłany: Nie 1:16, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, ze sie przymierzasz ?? ;> fajnie, cieszy mnie to Ja bym się poważnie zastanowił nad wyższymi pkt bo sami widzieliście, jak długo nam zeszło ostatnim razem. Fakt, że wyszło po 4 gry ale 1,2k to już 2x więcej i choćby były po 3 gry to i tak będzie dłużej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wolfgar
Graal Knight
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 10:36, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tak serio to spokojnie w 2 godz da się rozegrać bitwe, gramy 3 bitwy i tyle. Czekam na propozycje scenariuszy. Nie będzie 3xbattle line. Wezcie pod uwagę ze wojska DE mocno wdarły się na lądy starego świata. Potyczki i zaczepki na granicach przeradzają się w regularne wieksze walki o zdobycie strategicznych pozycji dobrych na wielkie zbrojne wypady.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zgłębiczart
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 482
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głębiny
|
Wysłany: Nie 17:59, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Proponuję wprowadzenie zasad specjalnych do scenariuszy, przypisane do którychkolwiek lub losowane przed bitwami:
Burza z piorunami
Nad polem bitwy rozpętała się burza swoje apogeum osiągając w czasie bitwy.
Każda jednostka latająca chcąca się poruszyć w fazie poruszania się wykonuje test D6. Na 2+ otrzymuje pojedyncze S9 hit z zasadą MultipleWounds(D3). Następnie zastosować zasadę Upadek (3D6).
Każda jednostka przed wykonaniem ruchu (chyba, że posiada zasadę ImmuneToPsychology, Fear, Terror lub jest Immune To Fear) musi wykonać test Ld, niezdany test oznacza, iż jednostka nie może maszerować, a szarża się nie udaje (należy wykonać rzut na szarżę, a jeżeli w wyniku rzutu doszłoby do nawiązania walki wręcz należy zatrzymać oddział na jeden cal przed celem szarży)
Silny wiatr
Tego wietrznego już poranka wiatry przybrały niespodziewanie na sile i w czasie gdy rozpoczyna się potyczka zrywa się prawdziwie silny wiatr.
Każdy latająca jednostka chcąca się poruszyć w fazie poruszania się wykonuje Toughness test, jeżeli test jest zdany wszystko przebiega normalnie, w przeciwnym wypadku po wykonaniu ruchu stosuje zasadę Upadek (D6).
Wszystkie ataki zasięgowe oddane na daleki zasięg otrzymują dodatkowy modyfikator -1 do trafienia.
Ulewa
Pada już od kilku tygodni, ziemia jest rozmokła w dolinach, dodatkowo w momencie rozpoczęcia bitwy zaczęło lać jak z cebra
Każdy jednostka posiadająca zasadę Lot (Fly/Hover) wykonuje test siły, w przeciwnym razie nie jest w stanie maszerować w locie.
Środowisko jest na tyle nieprzyjemne, że każda jednostka na OpenGrounds lub Hills wykonuje rzut na 4+ wykonuje DangerousTerrain test ale w taki sposób, że przysługuje rzut na ochronę pancerza jednakże nie bierze się pod uwagę ochrony udzielanej przez wierzchowca.
Upadek (Ilość)
Należy użyć ScatterDice, jednostka porusza się we wskazanym przez strzałkę kierunku o zdefiniowaną sumaryczną Ilość rzutów D6 cali.
Jeżeli jednostka skończy ruch na ImpassableTerrain/Lesie/budynku/wodzie lub do sześciu cali za nim każdy model wykonuje Toughness test, niezdany oznacza ranę bez premii ochrony wierzchowca, następnie należy przesunąć jednostkę zgodnie z kierunkiem wskazywanym przez strzałkę i postawić za ImpassableTerrain/Lesie/budynku/wodzie.
Jeżeli jednostka skończy ruch na oddziale przeciwnika bądź w zasięgu do jednego cala traktuje się ten ruch jako szarżę ale bez jakichkolwiek bonusów za szarżę.
//edit: jest to snapshot/propozycja zasad, na pewno trzeba będzie rozważyć, czy nie wydłużają zbytnio rozgrywki i czy uwzględniają sytuacje wyjątkowe : )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zgłębiczart dnia Nie 18:02, 28 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wolfgar
Graal Knight
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 19:53, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dla mnie słabe bo to nie scenariusz a na dzień dobry nikt nie weźmie lata czy i juz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|