Forum WarZag Strona Główna WarZag
ZAGŁĘBIOWSKI KLUB GIER BITEWNYCH I FANTASTYKI "WARZAG"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady - co robiliśmy źle
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Mordheim i Warheim
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 15:53, 14 Cze 2014    Temat postu: Zasady - co robiliśmy źle

Proponuje w tym temacie pisać o rozwiązaniu sytuacji spornych, które zdarzyły się podczas rozgrywki. Wiadomo, że podczas gry szkoda czasu na długie dyskusje i drobiazgowe wertowanie podręcznika, a warto niektóre sytuacje wyjaśnić.

Ucieczka przed szarżą. Nie jest tak, ani jak ja mówiłem, ani jak wy mówiliście. Przy ucieczce przed szarżą nie ma pościgu. Pościg jest przy wyłamaniu się z walki w zwarciu. Przy szarży, atakujący porusza się normalnie na odległość swojej szarży, a uciekający na 2K6. Dla mnie całkowicie logiczne. Czyli uciec jest dość łatwo, ale później trzeba się mobilizować. Nawet jak się to zrobi to nic więcej nie można zrobić tym modelem w tej turze.

"Postać uciekająca przed szarżą porusza się na wprost od szarżującego o 2K6”
lub 3K6”, w zależności od tego, czy jej współczynnik SZYBKOŚĆ wynosi 6, czy
powyżej 6, tak jak to wyjaśniono wcześniej. Zdarzyć się może, że uciekająca postać
poruszy się zbyt daleko, by szarżujący mógł ją dopaść, co oznacza, że szarża jest
nieudana – szarżujący musi wykonać ruch na odległość równą współczynnikowi
SZYBKOŚĆ, zupełnie tak jak w przypadku każdej innej nieudanej szarży.
Jeżeli uciekający model nie zdoła wydostać się z zasięgu atakującego, znajdzie
się w poważnych tarapatach! Jeśli szarżującemu starczy ruchu, by dogonić uciekającą
postać, to taki model zostaje stratowany (wdeptany w ziemię tudzież przepędzony bez
szans na mobilizację) i natychmiast Wyłączony z akcji! Szarżujący model porusza się o
cały dystans szarży wprost przez pozycję zajmowaną przez uciekający model."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Radzik dnia Sob 21:06, 14 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 20:34, 14 Cze 2014    Temat postu:

Druga rzecz, która mi się przypomniała. Ochrona pancerza i magiczna ochrona nie kumulują się. Na każdą się rzuca osobno.

"Zdarza się, że model dysponuje zarówno Ochroną Pancerza jak też Ochroną
Magiczną. W takim przypadku model musi najpierw skorzystać z Ochrony Pancerza, a
jeśli ta będzie nieskuteczna, ma prawo skorzystać z Ochrony Magicznej. Żaden model nie
ma prawa korzystać z więcej niż jednej Ochrony Magicznej przeciw odniesionej ranie.
Jeśli z jakichkolwiek powodów model dysponuje dwoma Ochronami Magicznymi, należy
użyć lepszej. Należy zwrócić uwagę, że bez względu na jakiekolwiek modyfikatory, 1
w rzucie na ochronę oznacza porażkę – nikt nie jest niezniszczalny!"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 21:02, 14 Cze 2014    Temat postu:

Trzecia rzecz, szarżowanie na tylną krawędź (boczną) podstawki. Nie można tego robić, jeżeli krawędź przednia podstawki jest wolna.

"Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:31, 14 Cze 2014    Temat postu:

No. Grishu rzucał moja 5+ normną i swoje 6+ magiczne potem.

Generalnie wszystko zrobiliśmy źle w tym scenariuszu. Ustawienie było z czapy wbrew zasadą. Ustawiliśmy się tak jak nie mieliśmy się prawa ustawić. Stół był 48x72 powinien być przy kooperacji 48x48. Skoro jesteście jedna drużyna jest jeden dowódca czyli 1pd za wygranie dla dowódcy itp... słowem było naprawdę źle ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grish




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin/Sosnowiec

PostWysłany: Sob 23:22, 14 Cze 2014    Temat postu:

Epic fail? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 10:20, 15 Cze 2014    Temat postu:

To co robiliśmy źle, a jest związane z grą wieloosobową to jeszcze małe piwo i tego nawet nie wymieniam w tym temacie. Ważne żeby poprawić to, co robiliśmy źle z zasadami podstawowymi. Swoją drogą rozgrywka wieloosobowa jest niedopracowana w tej grze i raczej bym sobie ją na razie odpuścił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 2:01, 16 Cze 2014    Temat postu:

Q: Czy drużyna która w drodze grabieży weszła w posiadanie ekwipunku który jest dla nich niedostępny może go używać?
A: Jeżeli kompania w drodze Grabieży pozyska oręż, którego nie ma na liście ekwipunku, to bohaterowie mogą go używać po poznaniu umiejętności Fechmistrz/Strzelec.

Jeśli wejdzie w posiadanie przedmiotu magicznego, którego normalnie nie może kupić to o ile jest to oręż/pancerz stosuje się zasady jak do oręża/pancerza właśnie - przy takich przedmiotach w nawiasie opisane jest co to za oręż/pancerz.

Inne przedmioty mogą być używane zgodnie z przeznaczeniem i opisem.

Drużyny, nie mogą nabyć określonych przedmiotów, ale jeśli wejdą w posiadanie takich artefaktów w inny sposób, to bohaterowie mogą ich używać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krnabrny




Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 3:13, 16 Cze 2014    Temat postu:

Q: Czy bonus +1 to trafienia wynikający z szarży jest na jeden atak czy wszystkie ataki?
A: Bonus +1 obowiązuje dla wszystkich ataków wykonywanych w turze w której model szarżował.

Jednak Arek miał racje ;]

Q: Kiedy wykonuje się test rozbicia?
A: Na początku każdej kolejnej tury gracza, który utracił 25% i więcej modeli.
Należy pamiętać również o tym, ze sprawa ta dotyczy sytuacji, w której z jakiegoś powodu banda nie gra w komplecie. Np w scenariuszu, w którym liczba modeli pojawiających się na polu bitwy, zależy od wyniku rzutu na kościach. Przykładowo zamiast kompletu dwunastu wojowników na stole pojawiło się zaledwie sześciu. To w momencie utraty dwóch modeli (czyli 33%) spośród sześciu gracz na początku własnej tury musi wykonać test rozbicia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krnabrny dnia Pon 3:21, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grish




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin/Sosnowiec

PostWysłany: Pon 7:40, 16 Cze 2014    Temat postu:

Krnabrny napisał:
(...)

Q: Kiedy wykonuje się test rozbicia?
A: Na początku każdej kolejnej tury gracza, który utracił 25% i więcej modeli.
Należy pamiętać również o tym, ze sprawa ta dotyczy sytuacji, w której z jakiegoś powodu banda nie gra w komplecie. Np w scenariuszu, w którym liczba modeli pojawiających się na polu bitwy, zależy od wyniku rzutu na kościach. Przykładowo zamiast kompletu dwunastu wojowników na stole pojawiło się zaledwie sześciu. To w momencie utraty dwóch modeli (czyli 33%) spośród sześciu gracz na początku własnej tury musi wykonać test rozbicia.


Czyli po utracie 25% liczby modeli gracz rzuca praktycznie do końca gry test rozbicia, nawet jeśli nie straci już później żadnego modelu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wolfgar
Graal Knight



Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 10:42, 16 Cze 2014    Temat postu:

Tak wynika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 10:54, 16 Cze 2014    Temat postu:

No to kolejna rzecz do poprawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seba




Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:29, 16 Cze 2014    Temat postu:

A graliście inaczej?

Przecież ja grałem z Viktorem 3 swoją grę normalnie po 25% co turę rzut! Wiedział jak się gra!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seba dnia Pon 17:52, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 19:37, 16 Cze 2014    Temat postu:

Z drugiej strony, jest to sprzeczne z logiką. Jeżeli drużyna zda rozbicie to wg. mnie oznacza to, że przy danej liczebności bandy, morale się utrzymało na poziomie pozwalającym na dalszą walkę. Nie widzę sensu testować ponownie, chyba że kolejna postać polegnie. Oczywiście nie upieram się przy tym, skoro zasady mówią inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seba




Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:39, 17 Cze 2014    Temat postu:

Ta zasada skraca rozgrywkę oraz dba oto co by Ci bandy nie wyrznęli do nogi tylko żeby uciekła wcześniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radzik




Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 13:45, 17 Cze 2014    Temat postu:

Zgadzam się, że skraca rozgrywkę, ale od ratowanie bandy przed wyrżnięciem jest dobrowolne rozbicie. Ogólnie nie chce jakoś na siłę zmieniać tej zasady, a tylko napisać, że granie w ten sposób nie jest akurat złe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WarZag Strona Główna -> Mordheim i Warheim Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin